L'empresa especialista en tòfones i bolets ha apostat enguany per a enfortir la marca Laumont, invertir en la construcció del seu nou centre productiu i logístic i ampliar la seva oferta de productes innovadors.
Després de tancar l'any fiscal amb 35 milions de facturació, Laumont observa amb optimisme i il·lusió el seu futur més pròxim. Els últims anys han estat claus per a entendre per què Laumont s'ha consolidat com a referent en el sector gastronòmic del país i afronta el futur amb grans reptes i la seguretat d'anar pel bon camí vists els excel·lents resultats obtinguts.
Any rècord malgrat afrontar contratemps climàtics
A pesar que enguany ha estat un dels pitjors anys referent a la recol·lecció de tòfona negra a Espanya a causa de la greu sequera soferta (s'ha recol·lectat un 50% menys de tòfona respecte a la campanya de l'any passat), Laumont ha aconseguit la seva facturació màxima històrica. Com s'explica això? Per diferents motius. D'una banda, al seu fort posicionament en els mercats internacionals com a empresa fiable en la distribució d'uns productes de tan alt valor i alhora delicats com són les tòfones i els bolets.
A més, la seva constant aposta per a oferir productes innovadors al mercat situa a Laumont com a referent en innovació gastronòmica. Només enguany, s'han llançat al mercat nous productes com les perles de tòfona negra, la tòfona liofilitzada, el vinagre trufat i la col·lecció de bolets deshidratats “Berasategui Collection”, tots ells reeixits en el seu públic objectiu.
També cal destacar la seva recent aposta en iniciatives que tenen com a objectiu transmetre l'essència i els valors de Laumont a tota la societat. Enguany hem pogut viure la primera edició del Premi Laumont a la millor recepta amb tòfona negra, on es van guardonar les millors receptes amb tòfona negra del país elaborades per xefs del més alt nivell. A més, es pot destacar la campanya social “quan sumem el talent, multipliquem les oportunitats”, on gràcies a una col·laboració amb El Rosal (un obrador social que realitza galetes artesanals) va néixer el “cubanito trufat” una galeta amb xocolata trufada de gran qualitat i avalada pel xef Martín Berasategui, assessor gastronòmic de Laumont i participant actiu del projecte.
D'altra banda, Laumont també aposta pels futurs xefs del país, per aquest motiu s'ha creat també l'Acadèmia Laumont, un espai creat per a reivindicar i potenciar el talent dels futurs xefs de tot el país i teixir aliances amb les principals escoles gastronòmiques.
Més que un centre de producció
La consecució de la nova seu central de Laumont a Tàrrega està previst que sigui durant les primeres setmanes de 2024. Un edifici que, a pesar que té com a objectiu principal unificar processos per a aconseguir objectius comercials estratègics, també tindrà espais que desprendran la seva essència i valors.
L'edifici tindrà un espai immersiu on els visitants podran sentir com és l'experiència d'anar a recol·lectar tòfones amb un gos tofonaire i descobrir tots els secrets que amaguen els bolets i les tòfones. A més, també s'habilitarà una sala showcooking on els xefs col·laboradors de la marca podran tenir un espai per a mostrar les seves qualitats i oferir degustacions amb tota la gamma de productes Laumont.
Així doncs, la nova seu principal de Laumont està pensada en base tots els eixos estratègics d'una empresa que busca continuar creixent en el mercat i afermar una marca que cotitza a l'alça i vol situar-se com un dels actors principals en el panorama gastronòmic mundial.